czwartek, 4 września 2014

Suszone pomidory

Suszone pomidory robiłam 2 raz. Za pierwszym razem wyszedł tylko 1 słoiczek, tak "na spróbowanie" :)
Opróżniliśmy go z A. bardzo szybko, więc kilka dni później kupiliśmy 10 kg pomidorów, z których tym razem wyszło mi 8 słoiczków :) Nie ma to jak zrobić samemu, polecam wszystkim, którzy jeszcze nie próbowali! Świetnie pasują jako dodatek w gulaszu!
Na dniach dodam kilka przepisów właśnie z suszonymi pomidorkami :)

Składniki:
10 kg pomidorów
olej rzepakowy
oregano,majeranek,bazylia,(rozmaryn)
czosnek(ja dałam po 3-4 ząbki na słoiczek)

Pomidory myjemy, rozcinamy na 4 części i pozbywamy się gniazd nasiennych-wygodnie to zrobić łyżeczką.
Następnie wydrążone pomidory układamy na blaszkach i wkładamy do piekarnika, temp. 100 st. C z termoobiegiem i uchylonym piekarnikiem. Zajmie to ok 3-4h lub więcej,zależnie od pomidorów.


 Kiedy pomidory się wysuszą trzeba ja odstawić do ostygnięcia, w tym czasie można przygotować słoiczki,wrzucamy czosnek,pomidory,przyprawy i zalewamy gorącym olejem. Zakręcamy i układamy do góry dnem. Zostawić tak do wystygnięcia i gotowe :)

Za pierwszym razem otworzyliśmy słoiczek po 2 dniach,ale na pewno jeżeli powstrzymacie się kilka dni, pomidorki mocniej "przejdą" przyprawami i czosnkiem :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz